Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika zprostředkování abstraktního umění v galerijně-edukačních programech pro žáky 1. st. ZŠ
KAISEROVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zprostředkování abstraktního umění v galerijně-edukačních programech pro žáky 1. stupně základních škol. Její teoretická část prostřednictvím teorie a historie umění nastiňuje cestu, která vedla od figurativního k nefigurativnímu zobrazování. Pojem abstrakce je dále přiblížen v rámci obecné a vývojové psychologie. Závěrečná teoretická část se zabývá zprostředkováním umění a všemi jeho souvislostmi, včetně potenciálních problémů, které se při něm mohou naskytnout. V empirické části je obsaženo výzkumné šetření s galerijními lektory, jež přináší a analyzuje jejich přístup k procesu galerijně-edukačních programů poskytujících zprostředkování nefigurativního umění žákům mladšího školního věku.
Plocha a prostor ve výtvarných činnostech v MŠ
Kaločová, Lucie ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
NÁZEV: Plocha a prostor ve výtvarných činnostech v MŠ AUTOR: Bc. Lucie Kaločová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá přechodem plošného a prostorového zobrazení v dílech vybra- ných umělců, která jsou východiskem pro didaktickou transformaci do výtvarných činností v MŠ v programu Začít spolu. Výzkumná část sleduje rozvoj prostorového a plošného vní- mání dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje současnému pojetí výtvarné výchovy a jejímu plnohodnotnému rozvojovému potenciálu v předškolním vzdělávání. Přibližuje roli učitele v plánování vý- tvarných činností a jeho možnosti zprostředkovat dětem svět kultury a umění v MŠ ve srov- nání s rolí galerijního pedagoga v prostředí galerie. Snaží se poskytnout teoretickou oporu pro výzkumnou část a realizovaný interdisciplinární projekt. Zabývá se rozvojem vybraných kognitivních schopností dětí předškolního věku, čitím a vní- máním spolu s možnostmi rozvoje prostorové inteligence i prostřednictvím procesu porov- návání ve výtvarných činnostech. Výtvarná výchova je uváděna do kontextu matematiky, resp. didaktiky matematiky pro předškolní vzdělávání. Klíčovým, společným pojmem pro obě oborové didaktiky je zde transformace, resp. transformační aktivity. Výzkumná část sestává z...
Lidové selské baroko tvorba dokumentárního videa
ŽLÁBKOVÁ, Šárka
Tato diplomová práce se zabývá tématem selského lidového baroka. Klade si za cíl představit ho žákům druhého stupně základní školy v názorné a zábavné formě, a tím docílit větší efektivity výukového procesu a osvojení si nově získaných informací. Jako nejvhodnější formu shledala výukové dokumentární video. Práce v teoretické části popisuje historii a vznik selského lidového baroka, nejvýznamnější oblasti jižních Čech, ale i život a dílo zednického mistra Jakuba Bursy. Dále shrnuje historii dokumentárního videa, jeho jednotlivé kategorie, základy filmové řeči, ale i nezbytné aspekty pro použití videa jako metodické pomůcky při vyučování. V praktické části se poté zabývá samotnou realizací výukového dokumentárního videa na téma selské lidové baroko. Dále popisuje tvorbu doplňkového animačního programu, který je zakončen výtvarným výstupem v podobě umělecké techniky frotáže.
Motivace k základům dějin moderního výtvarného umění pro předškolní věk v rámci pedagogiky volného času
DOLÁŠOVÁ, Eva
Práce se zabývá moderním uměním a jeho využitím při vytváření výtvarných dílen pro děti předškolního věku. V praktické části práce seznamuje s vybranými směry moderního umění. Dále seznamuje s galerijní pedagogikou a výtvarným výchovným způsobem artefiletikou. Stručně jsou popsány výtvarné techniky, které jsou použity v praktické části. V praktické části jsou popsány jednotlivé výtvarné dílny, které seznamují s vybranými směry moderního umění. Ve výtvarných dílnách je využito poznatků z galerijní pedagogiky a artefiletiky. Děti přes dramatickou motivaci a vlastní výtvarnou aktivitou získaly povědomí o výtvarných směrech moderního umění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.